Knip nu systrar!

Det här säger jag lika mycket till mig själv som till er. Jag brukar hålla på och knipa ett tag och sedan rinner det ut i sanden. Men det är ju viktigt att vi tränar bäckenbottenmuskulaturen.
Jag stötte på en sida på nätet där man hävdar att genom att knipa 12 gånger tre gånger om dagen kan man motverka framfall och till och med få förbättringar om man redan har ett. Den norska sjukgymnasten Ingeborg Hoff Brækken lät 100 kvinnor träna på det här sättet och 75 procent av kvinnorna blev bättre. Du ska alltså knipa 12 gånger på morgonen, 12 gånger mitt på dagen och 12 gånger på kvällen. Ungefär så.
Här är en länk till sidan jag hittade.
En bra sak är att den här träningen går utmärkt att kombinera med balkongsport som jag ju bedriver. Hittills går det mycket bra att sitta på balkongen med morgonkoppen. Men än är det ju sommar. De stora utmaningarna har inte kommit än.
Och vad ska jag illustrera det här knipinlägget med om inte pioner?
 
Hanneles bokparadis:

många små bra saker som gör livet lättare, och man säger att aldrig för sent att börja.

Svar: Just det!
Mösstanten

Suzanne:

Helt underbara pioner :D

Svar: Ja, de är fina. Hittade dem på promenad tidigare i somras.
Mösstanten

Sandra Kjellström :

Ja de e viktigt att man kniper trots att man typ aldrig tänker på de

Vacker blomma

Svar: Ja, det gäller att komma ihåg.
Mösstanten

Hanna Karlsson:

Så viktigt ämne att prata om! I pilates tränar man också de djupa bäckenbottenmusklerna. Bara ett litet tips. :-)

Svar: Tack för tipset!
Mösstanten

Nilmas Bokhylla:

Ja, det är viktigt det där men så himla lätt att glömma!

Svar: Visst är det lätt att glömma! Så lätt att göra men ofta glömmer jag bort det. Inte så dumt att blogga. Man kan påminna sig själv om viktiga saker.
Mösstanten

Kommentera inlägget här: